Ljungskile/Grohed - Kungshamns IF   2-1  (1-0)

2-1  Fredrik Blomster

Kungshamn gjorde en mycket bra match, och resultatet speglar väl inte helt hur  matchen såg ut. LSK/Grohed hade ett spelmässigt övertag i första halvlek, mest beroende på sin fysiska överlägsenhet, och ledde rättvist med 1-0 i paus. Men i andra halvlek när man trodde att motståndarna skulle orka lite mer än våra killar blev det precis tvärt om. KIF var det starkare laget med en härlig kämpainsats, och pressade LSK/Grohed in på mållinjen, speciellt under dom sista 20 minuterna. Tyvärr var det en sådan dag som bollen helt enkelt inte studsade vår väg. När man tänker på att LSK/Grohed bestod av ett rent juniorlag, och att KIF kom till spel med 15, 16 och 17-åringar blir prestationen än bättre. Det ser bra ut inför framtiden.

-Lars-Ture, KIF-

Lite bilder från matchen.