Lars-Göran "Pajen" Patriksson

TROTJÄNAREN

Hela 689 matcher har Lars-Göran Patriksson, Pajen i dagligt tal, spelat i KIF:s A-lagströja. Ett svårslaget rekord. Föregående notering, 603 matcher, innehas av Jens Olsson, också han med en lång aktiv period inom KIF. Det rekordet ansågs länge som oslagbart men skjöts i sank av Pajen med hela 86 matcher. 1967 kom Lars-Göran Patriksson till Kungshamn från Lyse BK och blev föreningen trogen till 1992 då han spelade sin sista A-lagsmatch. Han hade då hunnit fylla 43 år. Visserligen skrev han på och spelade för Lysekil under två år, men det får snarast ses som en parantes. Det var i Kungshamns IF han hörde hemma trots att han var mantalsskriven i Lysekil, och trots att storklubbar som Gais, ÖIS och Blåvitt tidvis var ute efter honom. Den relativt långa vägen mellan bostaden och Kungshamn var inget hinder för den fotbollsglade Pajen, som under flera säsonger i konkurrens med mera centralt boende klubbkompisar, fick pris som den mest träningsvillige spelaren.