Ytterby IS - Kungshamns IF   3-0  (3-0)

Ytterby tog tre lätta poäng hemma mot ett för dagen mycket blekt KIF. Det var inget större tempo i matchen och inget direkt skönspel från något håll, första 20 minuterna var det avvaktande och hände inte mycket förrän Ytterby fick en straff. Gotten tippade den i stolpen och ut så 0-0 stod sig. Efter 25 spelade minuter avgjordes matchen på 7-8 minuter då KIF släppte in tre minst sagt billiga mål. Andra halvlek var bara en transportsträcka mot slutsignalen.
Sammanfattningsvis kan man säga att ett lag är sällan bättre en vad motståndaren tillåter, men i denna matchen föll KIF mest pga. att det var väldigt många spelare som gjorde dåliga individuella prestationer både framåt och bakåt och då kan man inte vinna fotbollsmatcher.
Det är svårt att ta fram de bästa i KIF men Hartvig, Jocke
och Viktor får godkänt.