Kungshamns IF - IF Väster   3-2  (0-0)

1-1   Hampus Björnström
2-2   Hampus Björnström
3-2   Anders Henriksson
(A.Henriksson)
(J.Arvidsson)
(A.Hasselöv)

Första halvleken var det Väster som startade bäst,  KIF fick mest ägna sig åt försvarsspel dock blev det aldrig dom där riktigt heta chanserna för bortalaget. Hetast i Väster var den notoriske målskytten Martin Taube som hela tiden oroade med sin snabbhet och fina bollbehandling. I slutet på halvleken spelade KIF upp sig och var framme i några halvchanser, det sista som hände innan halvtid var ett friläge för Öster men domaren blåste för halvtid innan avslutet blev av(små marginaler). Andra halvlek startade KIF mycket bra och tryckte på ganska bra, skapade ett par riktigt bra chanser efter några hörnor. Hampus var nära att göra 1-0 men nicken räddades på mållinjen, anfallet efter gjorde istället gästerna 0-1 genom Taube, en kalldusch för KIF. Hemmalaget fortsatte att spela bra och 1-1 kom genom Hampus endast tre minuter senare. KIF hade nu en riktigt bra period därför var det extra jobbigt när Väster stack upp och gjorde 1-2 i minut 59. Än en gång visade KIF hög moral och fortsatte att spela bra, 2-2 i minut 62 Hampus igen efter en hörna. KIF hade nu riktigt bra fart under fötterna och inbytte Hasselöv kom loss på kanten och serverade Anders till 3-2 med kvarten kvar. Väster försökte i slutet med att flytta fram positionerna men det resulterade snarare i att KIF var närmare ytterligare mål. Sammanfattningsvis kan man säga att lagen hade var sin halvlek, sett till klara målchanser var det fördel KIF. I hemmalaget var det jämnt bra, Ralen får ett extra plus för sitt hårda försvarsjobb.

Laget

Henrik Karlsson