Vallens IF - Kungshamns IF   0-5  (0-1)

0-1   Henrik Johansson
0-2   Anders Henriksson
Joakim Patriksson
0-4   Christian Öster
0-5   Felix Hansson
(J.Arvidsson)
(S.Dirscher)
(C.Öster)
(C.Öster)

Det var en svårspelad plan efter allt regnande och spelet var kanske inte så lysande i första halvlek men det skapades en hel del målchanser från KIF men skärpan i avsluten saknades plus att Mikael Frick i Vallen hade spikat igen. Vallen var också giftiga i kontringarna och skapade två riktigt giftiga lägen men Dirscher hade också spikat igen! Det kändes som att 0-0 skulle stå sig halvleken ut när Henke dundrade in 1-0 på helvolley från ett svårt läge, mycket stark prestation. Andra halvlek spelade KIF mycket bra och varierande fotboll och skapade målchanser i parti och minut men Frick höll Vallen kvar i matchen. Det dröjde ända till en kvart kvar på matchen då det förlösande 2-0 målet kom genom Anders H. Nu orkade inte Vallen längre och målchanserna duggade tätt i slutet. Än en gång var det inhopparna som stal showen på slutet, efter att Jocke satt 3-0 var samtliga ersättare inblandade i målsituationer både Öster och Felix nätade det var även nära för Izzu ett par gånger.
 Sammanfattningen av matchen blir ytterligare en stark laginsats där alla spelarna skall ha mycket beröm. Extra kul för Felix att få göra mål i sin seriedebut (16 år) vad skall det bli av honom i framtiden?

Laget

Samuel Dirscher