Kungshamns IF - Slottsskogen/Godhem   3-1  (2-1)

1-0   Alexander Rödström
2-1   Joakim Patriksson
3-1   Henrik Johansson
(A.Henriksson)
(H.Johansson)
(A.Henriksson)

Det var en händelserik första halvlek där bägge lagen skapade en hel del målchanser. KIF började bäst och tog ledningen redan efter 5 minuter genom Rödström. Det kunde blivit en 2-0 ledning kort därefter men Jockes straff räddades av bortakeepern. Efter en kvart var det dags för Dirscher att briljera när SG/97 fick straff, en enhandsräddning stoppade straffskytten. Istället kom kvitteringen 5 minuter senare på en bra slagen frispark (ribba in). Nu stod matchen och vägde, nästa mål skulle bli viktigt för fortsättningen. Jocke revanscherade sig när han fläkte sig fram och tryckte in 2-1 i en tuff närkamp strax innan paus, det var lite matchavgörande kändes det som. Andra halvlek hade inte varit igång länge när Henke definitivt avgjorde matchen med sitt 3-1 mål. Resten av halvleken var väl inget skönspel direkt men hemmalaget kontrollerade matchen och det trots en utvisning (Blomster) med 20 minuter kvar. I ett jämnt och bra hemmalag får Dirscher och Henke ett extra plus i kanten.

Laget

Samuel Dirscher