Kungshamns IF - Sävedalens IF   4-1  (1-0)

1-0   Joakim Patriksson
2-0   Henrik Johansson
3-0   Anders Henriksson
4-1   Jonatan Gerrbo
(H.Johansson)
(A.Hasselöv)
(I.Velic)

Första 25 minuterna var det svårt att föreställa sig att det var serietvåan som stod för motståndet, hemmalaget spelade ut hela registret och Sävedalen kom ingen vart. Joakim Patriksson ägde mittfältet och satte också 1-0 mycket snyggt. Sista kvarten på halvleken jämnade Sävedalen ut spelet men skapade inte något riktigt farligt. Direkt i andra halvlek gjorde Henke 2-0 med ett vasst skott i bortre gaveln nu kändes det som att matchen var i hamn. Anders H. ökade på till 3-0 med 20 minuter kvar, dessförinnan hade det varit nära flera gånger så det kändes bra. Sista kvarten chansade Sävedalen och flyttade fram positionerna och skapade ett visst tryck men det resulterade också i en hel del ytor bakåt som KIF var nära att utnyttja flera gånger. 3-1 kom med 10 minuter kvar av matchen men det kändes inte speciellt farligt eftersom ytterligare KIF mål hängde i luften. 4-1 fixade inhopparna, Izzu sköt ett bra skott som Gerra var framme på och petade in returen. I KIF får hela laget med beröm godkänt det var en riktig laginsats, ett extra plus till försvarsarbetet över hela planen.

Laget

Samuel Dirscher