Melleruds IF - Kungshamns IF   4-1  (2-1)

2-1   Anders Henriksson   (Henke)

Som matchen utvecklade sig och förutsättningarna med KIF ögon sett med skador och utvisning blev Mellerud för svåra i det långa loppet. Första 20 min. spelade hemmalaget mycket bra, KIF hade svårt att hänga med och den 2-0 ledning som blev var logisk och rättvis. Efter en halvtimmes spel kom en behövlig reducering (Anders H.) 2-1 och nu började bortalaget ta för sig lite mer, spelet jämnade ut sig och det var match igen. Andra halvlek kom KIF ut med ett helt annat självförtroende och Mellerud såg helt plötsligt ganska medgörliga ut, nästa mål i matchen skulle bli ganska avgörande för fortsatt matchbild. Fram till min.70 i matchen har domaren tillåtit ganska hårt spel från bägge håll utan att vifta med korten (helt OK.) men helt plötsligt bestämmer han en annan nivå och Henke får två gula på fem minuter för saker som knappt blivit frispark tidigare i matchen. Hade det varit samma nivå från början hade det inte varit en spelare kvar på plan i halvlek, men men, så är det ibland. Trots en man mindre satsade KIF allt på ett kort och satsade framåt och lyckades skapa ett friläge (Anders H) men avslutet gick över. När Mellerud istället gjorde 3-1 var det rullgardin ner, KIF krafterna tog slut och det blev även 4-1.
Sammanfattningsvis kan man säga att sett till 90 minuter var segern för Mellerud inget att säga om, KIF hade behövt elva spelare tiden ut och sluppit tidiga skador på Johnny och Öster för att knipa poäng, dessutom har Mellerud Markus Svensson, och han är bra!
I KIF får alla godkänt, med ett extra plus till Jocke i backlinjen.

Laget

Samuel Dirscher