Kungshamns IF - Åsebro IF   0-2  (0-0)

Trots väldigt svåra yttre förhållande med blött och lerigt underlag presterade bägge lagen beundransvärt bra fotboll. Det var gästerna som började bäst och de första 20 minuterna hade KIF det jobbigt att freda målet, Dirscher gjorde ett par bra ingripande plus att stolpen stod på rätt plats vid ett tillfälle annars hade nog gästerna tagit ledningen. Efterhand jobbade sig KIF in i matchen och spelet jämnade ut sig, det var riktigt nära en hemmaledning ett par gånger sista 10 minuterna innan paus, närmast var Henke från nära håll men bollen smet över. I andra halvlek tilltog regnet och det blev väldigt svårspelat och lite chansartat matchen var helt jämn och lagen skapade likvärdiga chanser. När 20 minuter återstod gjorde Åsebro 1-0 på en situation som uppstod pga. det blöta underlaget, en KIF passning fastnade i vattnet och det blev en kontring åt andra hållet istället. Nu satsade hemmalaget för fullt för en kvittering och det var riktigt nära ett par gånger men Åsebrokeepern var duktig samtidigt som något avslut var lite för tamt för att resultera. Med någon minut kvar spikades slutresultatet till 0-2, Bortalaget fick stora ytor när KIF chansade med mycket spelare i offensiven. Totalt sett var det en bra match från hemmalaget både spelmässigt och chansmässigt men det är ju målen som räknas. Ett extra plus till Janne och Jocke.

Laget

Samuel Dirscher