Kungshamns IF - Ahlafors IF   2-2  (0-2)

1-2   Alexander Hasselöv
2-2   Henrik Johansson

Hemmalaget startade matchen bra och skapade ett par riktigt heta målchanser redan i inledningen, det var framför allt på högerkanten de största ytorna fanns. Det var därför 0-1 kom som en kalldusch på Ahlafors första riktiga skott på mål. Det var däremot en riktig pärla upp i nättaket på direktskott (Gotten chanslös). KIF fortsatte att jobba fram bra lägen, närmast kvittering var Anders Henriksson med en nick från nära håll men bollen ville inte in. Det lutade åt ett 0-1 underläge i paus då kom 0-2 med någon minut kvar. En fast situation där Ahlafors var först i nickduell, grymt tungt för KIF men det är trots allt målen som räknas. Andra halvlek tryckte hemmalaget på konstant och jagade mål, Ahlafors förlitade sig på någon enstaka kontring. 1-2 kom i minut 65 genom Hasselöv, ett distansskott upp i taket. KIF rullade nu upp Ahlafors rejält och en kvittering kändes nära. 2-2 kom på en hörna genom Henke i minut 85. Nu gick bortalaget på knäna medan hemmalaget gick för vinst. Det var ytterst nära ledningsmål vid ett par tillfällen i slutet men KIF fick nöja sig med oavgjort.
Sammanfattningsvis kan man säga att KIF var det bättre laget både spelmässigt och chansmässigt men Ahlafors hade bra utdelning på sina målchanser och så är det i fotboll ibland.
I hemmalaget får alla bra betyg med ett litet plus till Hasselöv för en bra debut i KIF-tröjan. Foton

Laget

Henrik Karlsson