Kungshamns IF - IF Viken   4-3  (1-2)

1-1   Viktor Lindholm          (J.Arvidsson)
2-2   Viktor Lindholm          (H.Johansson)
3-3   Pontus Karlander        (A.Henriksson)
4-3   Pontus Karlander        (A.Ralbring)

Det blev en nervpärs på Kungshamnsvallen denna afton. Hemmalaget startade bra första 10 minuterna, sedan tog Viken över mer och mer och i den 20.e minuten kom 0-1, rättvist. Nu blev det en jobbig period för KIF, i 35.e minuten gjorde Viktor Lindholm 1-1 och hoppet tändes för hemmalaget. Precis innan pausvilan kom kallduschen, 1-2. I paus peppade tränarduon hemmagrabbarna och det resulterade redan i 49 minuten, 2-2, än en gång Viktor Lindholm. Nu trodde alla att hemmalaget skulle ta över, men det blev tvärtom. Viken skapade ett par riktigt bra chanser att avgöra och i den 85.e minuten kom 2-3, god natt Kungshamn trodde alla. Nilsson och Amandusson på bänken gav dock aldrig upp, flyttade upp hela laget och manade på grabbarna. Med endast en 1 minut kvar av ordinarie tid kvitterade Pontus Kalander med en språngnick framspelad av Anders Henriksson. Alla var nöjda med detta men det skulle komma mera. Det sista som hände i matchen var en hörnspark och ur detta tumult skickade Pontus in segermålet, 4-3.

Kommentar: Viken var det bättre laget, men KIF lyckades vinna p.g.a en kylig insats av ledarduon på bänken och mycket bra kämpande spelare.
-Mats Amandusson, KIF-