Vallens IF - Kungshamns IF   2-3  (1-0)

1-1   Anders Henriksson
1-2   Henrik Johansson
2-3   Anders Henriksson
(A.Rödström)
(V.Lindholm)
(P.Karlander)

Första 20 minuterna skapade hemmalaget ett visst tryck mot KIF som inte riktigt hittade positionerna. Vallen hade flera farliga hörnor och det var nära ett ledningsmål efter en kvart spelad men bollen rensades undan på mållinjen. Efterhand hittade KIF sitt spel och började få lite spel på rätt planhalva, det var främst på kanterna man kom fram och hittade ytor. 1-0 till Vallen kom efter en dryg halvtimma spelad det var Andreas Öster (f.d.KIF) som i en närkamp med Janne (vikarierande mv.) tryckte in bollen. KIF hade ett par riktigt bra chanser att kvittera innan paus men Perstedt nöp bl.a. ett friläge när Anders H. var igenom. Henke hade också ett jätteläge men med en Vallenback hängandes i tröjan fick han inte iväg ett bra skott (straff?).
I Andra halvlek visade KIF än en gång varför man ligger i toppen,1-1 gjordes redan i inledningen ett perfekt inlägg från Alex avslutades snyggt av Anders H. Vallen hängde inte med när KIF drog upp tempot.1-2 kom i mitten på halvleken, Viktor skar in från höger och serverade Henke.2-2 kändes tungt för KIF, det var Jannes ända miss i matchen en felträff på ett uppspel friställde en Vallenspelare som gjorde mål. KIF fortsatte att gå för vinst och segermålet gjorde Anders H. med 10 minuter kvar. Vallen kom aldrig nära en kvittering utan det var närmare flera KIF mål. Segern var en lagprestation och alla får bra betyg, extra kul att Andreas Hartvigsson går in och spelar så bra, även Janne skall ha en stjärna i kanten.

-Mats Amandusson, KIF-