Kungshamns IF - Vallens IF   1-1  (0-0)

1-0   Anders Henriksson   (H.Johansson)

Det var en tuff och bra match där lagen hade varsin halvlek. Första halvlek spelade Vallen med en kraftig medvind och körde uteslutande med långa bollar men det var aldrig speciellt farligt för Görling. Frank Fahler sköt en bra frispark som Görling tippade till hörna, det var det närmaste Vallen kom. KIF hade några riktigt giftiga lägen, Anders Henriksson var närmast men nicken smet någon centimeter på utsidan. Vallen var dessutom ytterst nära ett självmål men marginalerna var med Perstedt i målet.1-0 till hemmalaget genom Anders Henriksson kom tidigt i andra halvlek på en snygg nick efter hörna. Vallen tog över mer ju längre matchen gick, Görling gjorde ett par svettiga räddningar plus att Vallen missade. Kvitteringen kom lite snopet på en halvchans där KIF såg ut att ha läget under kontroll det var Fahler som höll sig framme. När det återstod en minut hade Anders Henriksson ett kanonläge från nära håll att bli matchhjälte men bollen hamnade över målramen.
Slutresultatet var nog rättvist, det kändes dock lite surt med KIF ögon med tanke på en sen kvittering och chans att avgöra i slutet.

-Mats Amandusson, KIF-