Kungshamns IF - Torsby IF   6-2  (4-0)

1-0   Anders Henriksson
2-0   Rikard Maisa
3-0   Henrik Johansson
4-0   Rikard Maisa
5-1   Henrik Johansson
6-1   Anders Henriksson
(P.Svensson)
(M.Olsson)
(H.Johansson)
(P.Karlander)

Det märktes tydligt i inledningen på matchen att den var en vinna eller försvinna match för hemmalaget. Torsby började piggast och oroade KIF första kvarten, det var mest deras kvicka mittfältsspel och vassa löpningar mellan mittback och ytterback som KIF hade problem med. Torsby var nära att ta ledningen men Dirscher lyckades hålla tätt och spelet började mer att gå över till KIF. Anders Henriksson gjorde det viktiga 1-0 målet(20 min.) som startade en riktig urladdning i målchanser och mål resten av halvleken. Maisa prickade 2-0 bara 8 minuter senare och nu såg Torsby närmast chockat ut.3-0 spelade fimpen fram till Henke efter en knapp halvtimme spelad och nu var Torsby ett slaget lag. Med endast 30 sek. kvar till pausvilan satte Maisa sitt andra för dagen serverad av Henke. 4-0 I halvtid var stora siffror men KIF hade faktiskt flera klara lägen som inte resulterade.
Andra halvlek startade med en snabb reducering 4-1 och ett litet hopp tändes hos Torsby men det släckte Henke minuten efter med en frispark som han smekte in till 5-1.Resten av halvleken satsade Torsby allt på ett kort och flyttade fram styrkorna vilket ställde KIF på svåra prov men samtidigt lämnades stora ytor bakåt.6-1 var ett faktum efter dryga 10 minuter (Anders H.). Resten av halvleken försökte Torsby trycka på men det resulterade mest i giftiga kontringar för KIF. När drygt 20 minuter var kvar kom 6-2 men det kändes aldrig farligt eftersom hemmalaget skapade flera klara chanser, det kunde blivit fler KIF mål om skärpan varit lite bättre.
Segern var solklar om man ser till både till spel och antal målchanser.

-Mats Amandusson, KIF-