Kungshamns IF - Ödeborg/Stigen   6-2  (3-1)

1-1   Fredrik Blomster
2-1   Henrik Johansson
3-1   Henrik Johansson
4-1   Anders Henriksson
5-1   Pontus Karlander
6-1   Viktor Lindholm
(F.Blomster)
(A.Ralbring)
(H.Johansson)
(J.Arvidsson)
KIF startade matchen med ett tempostarkt och varierande passningsspel och skapade redan i första kvarten ett flertal klara lägen, tyvärr var skärpan i avsluten inte på topp. 0-1 i minut 25 kom som en blixt ifrån klar himmel, en kontring ur misstänkt offsideläge ställde Dirscher totalt. Extra tungt var att anfallet innan hade Maisa en boll inne som blev bortdömt för offside men det är ju en bedömningssak, inget att göra åt. Hemmalaget fortsatte trots detta tunga läge och spela bra 1-1 kom minut 35 Fredrik Blomster var målskytt. Nu öste KIF på rejält framåt och 2-1, 3-1 kom innan halvlek, målskytt var som så många gånger förr Henke (bäst på plan tillsammans med Blomster). Andra halvlek blev en stor konst i anfallsspel utan att tänka bakåt från bägge lagen. Även denna halvlek slutade 3-1 till KIF men kunde lika gärna slutat 10-5.

-Mats Amandusson, KIF-