Stenungsunds IF - Kungshamns IF   3-2  (1-1)

1-1   Fredrik Blomster
3-2   Anders Henriksson
(H.Johansson)
(R.Maisa)

Det blev som väntat en tuff match för KIF, hemmalaget spelade riktigt bra och drog till slut det längsta strået fick med sig alla tre poängen inte helt orättvist. Det började bra för Stenungsund redan efter 4 minuter gjordes 1-0 på en hörna. KIF försökte få igång sitt i normala fall snabba passningsspel men det var lite för tröga fötter och huvuden så det gick lite för långsamt. Efter 25 spelade minuter byttes Fredrik Blomster in på kanten, han blev en injektion för KIF och gjorde också 1-1 mycket snyggt. Sista kvarten på halvleken var KIF på gång och hade så när gjort ytterligare något mål men 1-1 stod sig till paus. Andra halvlek blev en ganska öppen historia med många målchanser åt båda håll, Stenungsund gjorde återigen ett tidigt ledningsmål 2-1 när KIF gick bort sig lite onödigt i försvarsspelet. KIF spelade även i andra halvlek lite omständigt och trögt men skapade ändå en del bra chanser, Stenungsund var dock hela tiden livsfarliga i kontringarna. Med en kvart kvar lyfte KIF fram spelet och närmade sig en kvittering, då kom 3-1 som en kalldusch på ett kanonskott där Dirscher var chanslös. Med 10 minuter kvar tändes hoppet när Anders tryckte in 3-2 och strax efter hade Fimpen ett jätteläge från 5 meter att näta men det blev inget mål. En kvittering var nära men Stenungsund hade samtidigt flera bra chanser där Dirscher räddade. Slutligen kan man säga med KIF ögon att hemmalaget trots allt var lite bättre och segern var inget att orda om, i KIF var det lite trögt överlag, Fredrik Blomster var den ende som kom upp i normal standard.

-Mats Amandusson, KIF-