Kungshamns IF - Stenshults IF   3-1  (0-0)

1-1   Anders Henriksson
2-1   Christian Öster
3-1   Jonatan Gerrbo
(J.Arvidsson)
(V.Lindholm)
(H.Johansson)

Första halvleken präglades av ett ganska dåligt tempo, Stenshult backade hem och satsade på kontringar. Bortalaget skapade ett par riktigt bra chanser men Görling storspelade i målet. KIF hade dock de flesta och klaraste chanserna men skärpan saknades i avsluten. Andra halvlek rivstartade med ett snabbt bortamål, nu vaknade KIF och började sätta fart på bollen. Kvitteringen kom bara minuten efter 0-1 målet ,det var Anders H. som nätade fint framspelad av Johnny. Nu började man känna igen hemmaspelarna, Johnny och Viktor ägde högerkanten och det var Viktor som serverade Öster till 2-1.Viktor tvingades tyvärr att bryta matchen pga. en sträckning han fick i första halvlek. Jonathan Gerrbo kom in och fortsatte att skapa chanser åt KIF, 3-1 dunkade han in alldeles intill stolpen (ass. Henke) otagbart för Delbring i Stenshults mål. Alex hade dessutom ett skott från 25 meter som hade varit värt ett bättre öde, han har löd i dojan den grabben. Det var tre mycket viktiga poäng i jakten på två hemmamatcher i kvalet.
-Mats Amandusson, KIF-