Stenshults IF - Kungshamns IF   3-3  (0-3)

0-1   Henrik Johansson     (V.Lindholm)
0-2   Rikard Maisa              (H.Johansson)
0-3   Christian Öster          (J.Gerrbo)

Matchen började lite trevande från bägge lagen, det var hafsigt spel och felpass. Efter en kvart började KIF få ordning på spelet, 0-1 kom från Henke som blev frispelad av Viktor, och inte långt efter var det Henkes tur att spela fram Maisa till 0-2. I slutet på halvleken sköt Öster 0-3 otagbart för Rickard i Stenshults mål. Alla som var närvarande var nog säkra på att detta var spiken i kistan. Det tog bara Stenshult 12 minuter in på andra halvlek att kvittera KIFs ledning! Tre hörnor resulterade på raken, ett handlingsförlamat KIF tittade på. Sista 20 minuterna tröttnade hemmalaget rejält och KIF skapade flera riktigt bra chanser där någon borde ha resulterat men det gick inte. Slutresultatet var som en tung förlust.

-Mats Amandusson, KIF-