Lysekils FF - Kungshamns IF   1-2  (0-1)

0-1   Henrik Johansson
1-2   Viktor Lindholm
(´R.Maisa)
Det blev en mycket tuff match där bägge lagen vägrade att vika ner sig. Första halvlek var väldigt tät och inget av lagen släppte några ytor defensivt, LFF spelade mycket långa bollar och tryckte upp spelare för att vinna andra bollar och gjorde det väldigt bra men det blev aldrig någon riktigt het målchans.KIF försökte hela tiden få igång sitt passningsspel men det fungerade bara i kortare perioder. Det kändes att det laget som skulle få det första målet skulle bli avgörande för matchen.0-1 kom på straff i minut 24, (Henke) en försvarare stoppade ett inlägg med handen svårbedömt men straff blev det. Det skall sägas att domaren (Urban Pålsson) hade det tufft, mycket heta känslor i ett derby men han klarade det galant. Andra halvlek blev lite öppnare spel ifrån bägge håll, LFF flyttade fram positionerna för att få en kvittering det gjorde att det skapades ytor för KIF. Efter kvarten spelad kom kvitteringen genom Rickard Karlsson som ur fritt läge kunde avsluta. Efter kvitteringen hade kanske KIF sin bästa period i matchen och visade upp varför man ligger högt i tabellen, 2-1gjorde Viktor på nick från nära håll när en kvart återstod. Resten av matchen blev en kamp emot klockan, LFF öste på med allt vad de hade och var ytterst nära att kvittera, stolparna och Dirscher såg till att det inte blev någon kvittering men det var väldigt nära. Om slutresultatet kan man säga att det var en helt jämn match där KIF hade marginalerna på sin sida.

Fler bilder

-Mats Amandusson, KIF-