Kungshamns IF - Lysekils FF   5-1  (2-0)

1-0   Viktor Lindholm          (A.Henriksson)
2-0   Anders Henriksson     (M.Olsson)
3-0   Jan Karlsson                (A.Henriksson)
4-0   Henrik Johansson       (V.Lindholm)
5-0   Alexander Rödström   (H.Johansson)

Det blev en minnesvärd kväll på Kungshamnsvallen, efter lite ställningskrig första 20 minuterna började KIF ta över mer och mer. LFF fick svårare och svårare att hålla pigga KIF spelare ifrån egna målet. Med en kvart kvar av första halvlek kom 1-0,Viktor Lindholm rundade elegant Peter Isaksson och rullade in bollen.5 minuter senare var det dags igen, Anders Henriksson var framme med skallen framspelad av Fimpen, 2-0 och LFF verkade riktigt skakade. Andra halvlek startade ungefär som första, ett evigt långbollande från LFF, det resulterade inte mer än att KIF-backarna och Dirscher tog hand om bollen. Efter en spelad kvart tog KIF över totalt och visade upp en bredd i spelet som var härlig och Isaksson hade fullt upp att freda sitt mål. I minut 27 var 3-0 ett faktum, Janne var uppe från sin backposition och tryckte in bollen från nära håll. LFF var nu ett slaget lag och hemmalaget öste på den ena anfallsvågen efter annan. 4-0 satte Henke framspelad av KIFs bäste för kvällen Viktor Lindholm. 5-0 avslutade Alexander Rödström ett anfall som var ur skolboken, överlapp inlägg...... pang i mål!
Strax innan slutsignalen gjorde LFF sitt tröstmål på en kontring.
Segern var stor och rättvis.

-Mats Amandusson, KIF-