IFK Lane - Kungshamns IF   1-8  (0-6)

0-1   Jan Karlsson
0-2   Anders Henriksson
0-3   Henrik Johansson
0-4   Magnus Olsson
0-5   Anders Henriksson
0-6   Johnny Arvidsson
0-7   Henrik Johansson
1-8   Magnus Olsson
(A.Ralbring)
(P.Karlander)

(H.Johansson)
(A.Escudeiro)
(A.Ralbring)
(A.Henriksson)

KIF började lite försiktigt men efter 0-1 i minut 14, en nick i krysset av Janne (inlägg Ralen) släppte det och spelet rullade på. 0-2 gjorde Anders H. efter ett långt inkast från Pontus även det ett nickmål
(20 min). Nu tryckte KIF på ganska rejält och hade ganska lätt att ta sig fram främst på kanterna. 0-3 på straff, Henke iskall som vanligt. Lane fick en man utvisad i samband med straffen så matchen kändes avgjord. 0-4 fixade Fimpen efter en halvtimma spelad nu dök chanserna upp på rad. 0-5 Anders H. fint framspelad av dagens debutant Escudeiro (36 min). 0-6 en härlig träff på bollen och Lanekeepern var chanslös, målskytt Johnny.(39 min).
Andra halvlek började bra, redan i minut 4 small det, Henkes andra för dagen. Resten av matchen blev lite okoncentrerad från KIF men det hade ingen betydelse för matchutgången. Lane gjorde ett tröstmål innan Fimpen spikade slutresultatet 1-8 10 minuter ifrån slutet.
Resultatet speglar matchbilden bra KIF var överlägset Lane i allt.

-Mats Amandusson, KIF-