Kungshamns IF - Grundsunds IF   3-1  (1-1)

1-0   Henrik Johansson
2-1   Viktor Lindholm          (H.Johansson)
3-1   Anders Henriksson    (R.Maisa)
Första 20 minuterna presterade kanske hemmalaget den bästa fotbollen på mycket länge, det var bra fart i passningsspelet och snabba spelvändningar. Alexander Rödström dominerade vänsterkanten och slog den ena delikata passningen efter den andra. KIF hade ett antal givna mållägen men skärpan i avsluten saknades. Henke gjorde 1-0 på en straff, då trodde man att det skulle lossna för hemmalaget men det blev ett passivt spel istället. Slutet på halvleken hade Grundsund ett antal hörnor på raken och det resulterade till slut i en kvittering (bra hörna intränad?). Andra halvlek var den första lik, hemmalaget dominerade men detta var målsumparnas afton! Viktor Lindholm frälste hemmapubliken med matchens snyggaste mål, efter en crossboll från Henke gjorde han 2-1 i minut 65. Nu satsade Grundsund framåt för en kvittering och lämnade blottor bakåt, detta resulterade i 3-1 genom Anders Henriksson framnickad av Maisa när det endast var 5 minuter kvar.
Slutresultatet var rättvist och alla spelarna i hemmalaget får bra betyg, ett extra plus till Mattias Albertsson som går in och gör en klockren insats trots lite träning och få matcher i kroppen.

-Mats Amandusson, KIF-