Grundsunds IF - Kungshamns IF   3-4  (1-1)

1-1   Henrik Johansson
2-2   Rikard Maisa
2-3   Henrik Johansson
Hemmalaget var fast beslutna att ge KIF en ordentlig match och det gjorde dom med besked. Grundsund spelade mycket tufft nästan på gränsen, KIF försökte spela sitt spel men det aggressiva motståndet tillät inte detta i inledningen. I minut 20 kom 1-0 på en hörna mycket snyggt på skallen av planens kanske bäste spelare, Andreas Klarholm. Sista kvarten på halvleken började KIF hitta något av sitt spel och närmade sig en kvittering. Henke visar sig som vanligt när det hettar till att han är kylig, 1-1 på straff i minut 39. Grundsund protesterade på att straffen var felaktigt slagen men ingen kunde se något galet så lagen gick till vila med 1-1. Andra halvlek började med bra spel, Fimpen hade ett friläge redan efter 10 minuter men bollen smet utanför. Det kändes som en kalldusch minst sagt när Grundsund tog ledningen efter 12 minuter i andra halvlek på ett hårt vänsterskott som Dirscher var chanslös på. Nu fick hemmalaget extra tändvätska och krigade på varenda boll påhejade av den fanatiska hemmapubliken. KIF försökte att slå in bollar i straffområdet men där var hela tiden Henrik Mattson i vägen (lagkapten Grundsund). När det var 20 minuter kvar kunde matchen varit avgjord, Klarholm hade friläge sköt i stolpen och på returen fläkte sig Ralen för att förhindra mål. Sista kvarten flyttade KIF fram styrkorna och satsade allt på en kvittering och med endast 5 minuter kvar tryckte Maisa in bollen efter en hörna och kalabalik innanför straffområdet. KIF nöjde sig inte med en pinne utan var fast beslutna att ta tre poäng, den store matchvinnaren blev Henke med ett makalöst skott ribba in när det återstod 3 minuter att spela, helt ofattbart. Slutresultatet var grymt för ett bra kämpande hemmalag men KIF ber inte om ursäkt, en match varar ju i 90 minuter.
I KIF var det inte många som kom upp i vanlig standard förutom Dirscher, Maisa och Henke krävs det en ordentlig skärpning inför nästa match

-Mats Amandusson, KIF-