IF Viken - Kungshamns IF  2-2  (2-0)

2-1   Benny Ljungqvist
2-2   Jan Karlsson

KIF hade innan matchen stora förhoppningar om att knipa tre poäng, det satte Viken stopp för. Hemmalaget dominerade och spelade ut KIF efter all konstens regler. Matchen borde varit avgjord redan i halvlek sett till målchanser och spel. Andra halvlek dominerade Viken även om KIF hade lyft sig en aning, det fanns inga tendenser på att matchbilden skulle ändra sig. När 20 minuter återstod drog Viken på sig en onödig utvisning. KIF satte allt på ett kort och lyfte upp positionerna för att få in en reducering. Med kvarten kvar kom1-2 genom Benny Ljungqvist och hoppet tändes i Bortalaget. Nu satsades det friskt framåt i KIF vilket resulterade i kontringslägen  för Viken, David Stenman räddade flera heta lägen och var riktigt bra. När 5 minuter återstod gick Jan Karlsson upp och tryckte in en hörna 2-2. Det kändes nästan overkligt att få poäng i en sådan match men bollen är ju som bekant rund.
KIF skall vara mycket nöjda med 1 poäng!

Laget
Samuel Dirscher