Stenshults IF - Kungshamns IF  2-4  (0-2)

0-1   Viktor Lindholm
0-2   Henrik Johansson
2-3   Henrik Johansson
2-4   Henrik Johansson

KIF startade matchen väldigt bra och hade ett snabbt passningsspel där Stenshult inte hängde med. Viktor Lindholm gjorde 0-1redan efter en kvart och det var nästan i underkant, det borde ha varit minst ett par mål till för bortalaget i inledningen. KIF radade upp målchanser men det dröjde enda till sista spelminuten innan 0-2 kom genom Henrik Johansson , den store målskytten under höstsäsongen! Andra halvlek borde ha varit en transportsträcka för KIF men som oftast släpptes motståndaren in i matchen ,1-2 kom efter en kvart i andra halvlek och det var helt logiskt eftersom Stenshult hade pressat KIF ganska rejält i inledningen av andra halvlek. 2-2 kom på en straff där domaren tog på sig huvudrollen och dömde på en nivå där ingen på Stenshults IP fattade någonting, inte minst Mattias Albertsson som blev utvisad för en förseelse som normalt sett går obemärkt förbi 99 gånger av 100. KIF lyckades vinna trots allt genom Henrik Johanssons pålitliga målskytte, 2-3 och 2-4 kom i slutet av matchen. Segern för KIF var rättvis sett på 90 minuter, de var starkare en Stenshult sista kvarten trots en spelare mindre på planen.

Laget
Martin Görling