Kungshamns IF - Rosseröds IK   4-3 (1-1)

1-0   Henrik Johansson
2-1   Pontus Karlander
3-1   Benny Ljungqvist
4-1   Christian Öster
Det var en viktig match för bägge lagen, en seger skulle betyda lite andrum och arbetsro. KIF inledde piggt och gjorde 1-0 på ett snyggt frisparksmål av Henke Johansson. Glädjen blev dock inte långvarig 1-1 kom omedelbart i minut nummer 7.Efter målen sjönk tempot och resten av halvleken var riktigt dålig fotboll. I slutet av första halvlek blev David Stenman utvisad efter en sammanslagning med Stefan Schöön i Rosseröd. Jan Karlsson fick i andra halvlek bekänna färg som målvakt. KIF var det klart bästa laget i andra halvlek trots en man kort. 2-1 gjorde Pontus Karlander på nick. 3-1 var det Benny Ljungqvist som höll sig framme vid första stolpen. 4-1 pricksköt Christian Öster in via insidan stolpen. Sista 10 minuterna blev en riktig nagelbitare,  Rosseröd chansade och flyttade upp spelare på topp. 4-2 kom snabbt och 4-3 när endast 5 minuter återstod.
Segern till KIF var trots spänningen på slutet klart rättvis.

Laget:

David Stenman