IK Rosseröd - Kungshamns IF   2-2  (2-1)

0-1  Viktor Lindholm
2-2   Magnus Olsson

Det var mycket som stod på spel när två lag som är i poängbehov möttes. KIF startade bäst, Viktor Lindholm oroade hemmalagets backlinje  ett antal gånger innan han prickade in 1-0 målet helt välförtjänt. Efter ledningsmålet kom Rosseröd tillbaka och kunde snabbt kvittera efter bara 15 minuters spel. 2-1 kom som en kalldusch för KIF eftersom det inte speglade spelet och antal målchanser. KIF hade dessutom en kvittering inne men det dömdes bort.
I andra halvlek tog hemmalagets krafter slut och KIF radade upp det ena solklara läget efter det andra men effektiviteten framför mål saknades. Rosseröd var inte ofarliga utan hade ett par giftiga kontringar, Martin Görling spred dock ett lugn i backlinjen med sitt målvaktspel. Med endast 10 minuter kvar kom den efterlängtade kvitteringen genom Fimpen som slog in en retur upp i nättaket. Inget av lagen var nöjda med 2-2 utan satsade friskt för att avgöra, närmast kom KIF med endast 30 sekunder kvar att spela var Benny Ljungqvist ren men målvakten räddade och på returen sköt Peter Lysell i utsidan av stolpen.
Slutresultatet får man nog säga att Rosseröd bör vara mest nöjda med. I KIF får alla godkänt ett extra plus till Görling och Daniel Eriksson som bidrog med sin rutin och höjde laget.

Laget:

Martin Görling