Hogstorps IF - Kungshamns IF  3-4  (1-4)

0-1   Christian Öster
0-2   Anders Ralbring
1-3   Rickard Maisa
1-4   Fredrik Andersson

Första halvlek började med avspark för KIF och 0-1 efter 8 sek. Öster höll sig framme och med hjälp av en försvarare rullade bollen in. Sedan startade en massiv press ifrån KIF, redan efter 5 min hade bortalaget haft ett par klara målchanser som inte resulterade. 0-2 kom efter en intränad hörnvariant som Ralbring snyggt nickade i mål. I mitten på halvleken hade Hogstorp ett par bra anfall ett resulterade i reducering 1-2, det skall dock sägas efter mycket passivt försvarsjobb av KIF. 1-3 var en riktig delikatess, en frisparksvariant som Maisa avslutade i nät. Nu öste KIF på rejält och var på väg att punktera matchen. Innan halvtid kom 1-4 på en frisparkskanon av Fredrik Andersson och nu var tre poäng som i en liten ask för bortalaget.
I andra halvlek kom beviset på att en match är aldrig vunnen hur bra man än har varit i första hälften, en match varar ju som bekant i 90 minuter, det hade tyvärr KIF glömt bort denna afton. Sista 45 min. var en enda lång pinsam plåga för KIF. Hogstorp tog över taktpinnen och dominerade totalt och var ytterst nära att kvittera matchen, KIF kom undan med blotta förskräckelsen. En match som borde ha slutat med en storseger kunde lika gärna ha blivit en förlust.

Laget:
David Stenman