Kungshamns IF - Grebbestads IF 2-3  (1-2)

1-1   Viktor Lindholm
2-2   Christian Öster
Ännu en svidande förlust på hemmaplan för KIF. Första halvlek var det rena rama julklappsutdelningen i KIF, Grebbestad behövde inte anstränga sig speciellt hårt för att göra 0-1efter 45 sek. Bollen gick förbi en tre- fyra loja KIF-spelare innan bollen slogs i mål. Efter målet vaknade hemmalaget till liv en aning och kvitterade rättvist genom Viktor Lindholm. Sedan var det dags att slumra till igen 1-2 var en makalös bjudning KIF har bollen under kontroll men ger bollen till Grebbestad i eget straffområde. Vad KIFs tränare säger till spelarna i halvlek går inte att trycka men det hade en viss effekt. Första 20 minuterna i andra halvlek trycktes Grebbestad tillbaka kraftigt och kvitteringen kom genom Cristian Öster. Därefter fanns det lägen att avgöra, Maisa hade det bästa men prickade stolpen från nära håll med öppet mål. Istället avgör "Tigern" Hansson för Grebbestad 2-3 på typiskt måltjuvssätt. Han hade dessutom ett par kontringslägen innan målet så det var ingen slump att det var han som avgjorde.
Sammanfattningsvis kan man säga att Grebbestad gjorde ingen bra match men det behövdes inte för KIF var ännu sämre plus KIFs oförmåga att sätta klara målchanser.
Grebbestad behöver inte be om ursäkt för segern. Den ende som får helt godkänt i hemmalaget är Samuel Dirscher.

Laget:

Samuel Dirscher