Bovallstrands IF - Kungshamns IF  2-2  (2-1)

0-1   Henrik Johansson
2-2   Henrik Johansson

KIF inledde piggast och gjorde 0-1 redan efter 5 min. Henke höll sig framme efter ett inspel från Christian Ö. Bovall jobbade sig in i matchen och i minut 15 kom kvitteringen på straff genom Hägglund. Samme man gjorde även 2-1när en kvart återstod av halvleken. Ledningen i halvlek var rättvis Bovall var det bättre laget. Andra halvlek var det Anfallsfotboll som gällde för bägge lagen men man glömde Försvarsspelet. Bägge tränarteamen hade nog nära döden upplevelser när friläge i egen favör kort därefter var åt andra hållet. KIF kvitteringen kom på straff, Henke rullade in den kallt. Om man räknar så hade KIF flest klara chanser att göra mål men Bovall hade sista läget så det kunde gått hur som helst. Det känns som att bägge lagen var missnöjda med 2-2, KIF bör dock vara mest missnöjda.

Laget
David Stenman