Kungshamns IF - Bovallstrands IF 3-1  (0-1)

1-1   Magnus Olsson
2-1   Rickard Maisa
3-1   Anders Henriksson
Första kvarten var det Bovall som hade kommandot och var tuffare i närkamperna och ville mer än hemmaspelaren, KIF verkade tagna av stundens allvar.0-1 målet blev som en startsignal det var en massiv press mot Mattis i Bovallsmålet dock utan några mål. Kvitteringen kom från Fimpens skalle i inledningen av andra halvlek och 2-1 kort efter genom Maisa från nära håll. Nu var det spelmässigt bara ett lag på plan men det dröjde ända till 80 min. när det avgörande 3-1 målet kom. Det var Anders Henriksson som visade vilja och tryckte in bollen. Henrikssons heta vilja blev för het på slutet och resulterade i ett rött kort. Hemmasegern var sett till 90 minuter odiskutabel men det skall dock nämnas att Görling räddade ett friläge när matchen var målmässigt jämn.

Laget:

Martin Görling