IFK Åmål - Kungshamns IF  4-6  (2-3)

1-1   Viktor Lindholm
1-2   Anders Henriksson
1-3   Anders Hednriksson
2-4   Anders Henriksson
2-5   Henrik Johansson
2-6   Niklas Johansson
Det blev en målrik tillställning där KIF tog tre viktiga poäng. Åmål startade bäst och tog ledningen efter en kvart genom målfarlige Dan Dahlberg. Det tog KIF endast tio minuter att vända matchen till 1-3, kvitteringen fixade Viktor Lindholm efter ett friläge. Anders Henriksson gjorde både 1-2 och 1-3 framspelad av Christian Öster. Sista 10 minuterna på första halvlek pressade Åmål KIF och fick utdelning 2-3 Dan Dahlberg igen. Andra halvlek började Åmål starkt och endast en storspelande Samuel Dirscher hindrade Åmål från kvittering. Några omjusteringar i KIF gjorde att laget kom tillbaks i matchen bla. Niklas Johansson gjorde ett strålande inhopp i sin debut i serien. 2-4 satte Anders Henriksson i minut 25, det blev knäcken för hemmalaget 2-5 och 2-6 kom i snabb följd, målskyttar Henrik Johansson, Niklas Johansson. Sista 5 minuterna släppte KIF 3-6 och 4-6 men det var för sent för Åmål. Det skall sägas att KIF hade två regelrätta mål i första halvlek som blev bortdömda, tur att det inte hade någon betydelse för poängen.

Laget:

Samuel Dirscher