Kungshamns IF - IFK Åmål  1-1  (0-0)

1-1   Viktor Lindholm
Det var en tät och jämn match som utspelade sig på Kungshamnsvallen. KIF var det laget som försökte föra spelet och Åmål låg hela tiden med mycket spelare på egen planhalva för att snabbt kunna kontra ut hemmalaget.
Första halvleken bjöd inte direkt några klara chanser åt något håll. Andra halvlek var desto mera händelserik, KIF hade den första chansen när Christian Öster ryckte sig fri från sin kant men avslutet gick tätt över ribban. i mitten på halvleken kom Åmåls första riktiga chans, Jerry Larsson blev helt friställd med David Stenman och gjorde inget misstag 0-1. Det målet kom då KIF hade haft en bra period.
Bara ett par minuter efter ledningsmålet hade Åmål ett kanonskott tätt under ribban som Stenman gjorde en mycket bra räddning på. Sista 20 minuterna ökade hemmalaget tempot och vaskade fram ett par riktigt bra lägen att kvittera närmast var Ralbring som hade en nick på mållinjen. Den efterlängtade kvitteringen kom genom Viktor Lindholm som tryckte in bollen med ett närskott när endast 5 minuter återstod av ordinarie matchtid. I matchens sista minuter var det bara fru Fortuna och en mycket bra Åmåls målvakt som såg till att Åmål fick med sig en pinne hem. Både Maisa och Anders Henriksson hade rena lägen att avgöra men det ville sig inte riktigt på slutet.
Slutresultatet var inget att säga om men som matchen såg ut sista kvarten är nog Åmål mest nöjda med en pinne.

Laget:

David Stenman