Ödeborg/Stigen - Kungshamns IF   2-2  (2-1)

1-1  Christian Öster
2-2  Henrik Johansson

Första halvlek var spelmässigt jämn, men Ödeborg/Stigen kunde gå till halvtidsvila med en 2-1 ledning. 1-0 kom genom ett felpass i KIF´s backlinje, och Ulf Johansson blev helt friställd med Martin Görling, och rullade in bollen enkelt. Bortalagets kvittering stod Christian Öster för, ett snyggt långskott från vänsterposition. 2-1 till hemmalaget kom strax innan paus, då återigen Ulf Johansson höll sig framme i ett alltför passivt KIF försvar.
Andra halvlek började med ytterligare en farlig chans för Ulf Johansson, men denna gång räddade Martin Görling skottet.
Henrik Johansson ordnade KIF´s kvittering tidigt i andra halvlek, och sista halvtimman i matchen dominerade KIF stort och radade upp den ena feta chansen efter den andra. Ett avbräck för hemmalaget var Ulf Johanssons utvisning i andra halvlek, som gjorde det extra jobbigt. Slutresultatet 2-2 var tveklöst Ödeborg/Stigen mest nöjda med.

-Mats Amandusson, Kungshamns IF-