Stenshults IF - Kungshamns IF   1-1  (1-0)

1-1  Fredrik Andersson

Nykomlingen Stenshult tog en välförtjänt premiärpoäng. Lagen styrde spelet i varsin halvlek, där hemmalaget kontrollerade innan paus och också tog ledningen. Det var Andreas Bäckman som stiligt nickade in en frispark från höger en bit in i matchen. Gästerna hade väldigt svårt med spelet i den första halvleken och hade knappt något avslut mot Rickard Delbring i Stenshults mål.
   - Vi gör en riktigt bra första halvlek, skapar flera bra chanser och löper mycket, berättar Stenshults tränare Tony Fylksjö.
   Matchbilden blev helt annorlunda efter halvlek, då hemmalaget kroknade ju längre matchen led och tappade framförallt på mittfältet, där Johan Söderhjelm och Andreas Bäckman bägge gjorde en bra match men tröttnade mot slutet.
   Planens minste spelare, vänsterspringaren Fredrik Andersson, utjämnade ledningen efter en timmes spel. Andersson måttade ett inlägg, träffade snett och bollen smet in via Delbrings högra stolpe. Efter målet gavs Andersson ytor ett flertal gånger och var inte långt ifrån att bli segerskytt.
   -Vi hängde med hyfsat första kvarten efter paus, men sedan tar vi helt slut, synd att vi inte hade lyckats göra 2-0 då, vi lyckades tyvärr inte förvalta de chanser vi skapade, avslutar Fylksjö.

-Bohusläningen, 030422-