Kungshamns IF - Rosseröds IK   4-3  (2-1)

1-0  Mats Amandusson
2-0  Johnny Arvidsson
3-1  Daniel Eriksson
4-1  Richard Maisa

KIF startade matchen väldigt bra, trots stark motvind pressades Rosseröd tillbaka, och redan efter en kvart stod det 2-0 till hemmalaget. I mitten på halvleken började Rosseröd komma in i matchen genom att spela långa bollar och att ta kamp om andrabollarna. Detta resulterade i en rättvis reducering innan paus.
Första 20 minuterna av andra halvlek spelade KIF väldigt bra och hittade ytor bakom Rosseröds backlinje hela tiden. 3-1 gjorde Daniel Eriksson på ett skott i krysset, och 4-1 genom Maisa frispelad av Peter Svensson. Matchen borde nu varit punkterad, men inte. Rosseröd lyfte upp mycket folk och chansade. Det lyckades nästan. 4-2 kom när bara 15 minuter återstod, och 4-3 när 8 minuter var kvar. Det var ett skärrat KIF som till slut fick med sig 3 poäng.
15-årige Jimmie Larsson gjorde här sin riktiga A-lags debut och skötte sig mycket bra.

-Mats Amandusson, KIF-