Lysekils FF - Kungshamns IF   1-2  (0-2)

0-1   Johnny Arvidsson
0-2   Richard Maisa

Bortalaget startade i ett rasande tempo och redan i första anfallet var det nära ett ledningsmål. LFF hängde inte med när KIF drog upp det ena mönsteranfallet efter det andra. 0-1 kom efter en retur ifrån Isaksson, där Johnny Arvidsson nätade. KIF´s dominans fortsatte och det var bud på 0-2 flera gånger. LFF hade en jättechans till kvittering på en kontring i mitten på halvleken, men bollen smet utanför stolpen. 0-2 fixade Maisa, fint framspelad av Henrik Johansson. 0-2 i halvlek, och det var nog ett par mål för lite. Andra halvlek var spelmässigt klart jämnare, men chansmässigt hade KIF klart övertag. Då händer det som brukar hända när ett lag inte lyckas punktera matchen trots mycket målchanser. LFF gör 1-2 när 8 minuter återstår och en säker KIF seger verkar hotad. Bollen är nära att slinka in ett par gånger, men Martin Görling spikar igen. 3 poäng till KIF är det nog ingen som protesterar emot. Hade skärpan varit lite bättre framför mål hade 1-5 varit mera logiskt.

-Mats Amandusson, KIF-