IFK Uddevalla - Kungshamns IF  1-1  (0-1)

0-1   Henrik Johansson

Seriefavoriterna IFK Uddevalla fick nöja sig med en poäng på Rimnersvallen.  Inledningsvis var matchbilden typisk för en premiär med lågt tempo och många felpass. Efter hemmapress kontrade Kungshamn med tre spelare mot två, vilket resulterade i att Henrik. Johansson kunde ge gästerna ledningen. Den andra halvleken var sedan helt och hållet IFK:s. För Kungshamn var det taggarna utåt som gällde och man gjorde allt för att värja sig. Uddevalla träffade både ribba och stolpe flera gånger och det skulle till en straff innan man till slut kunde få till en kvittering.
-Vi gör absolut ingen jättematch. men är ändå klart bättre än Kungshamn, det rättvisa hade ju naturligtvis varit om vi vunnit, berättar en missnöjd Thomas Hemberg, tränare i IFK.
-Men det var ju en typisk premiärmatch med mycket
nerver, många spelare kom inte riktigt upp i
normal standard, menar Hemberg.

-Bohusläningen, 020422-