Kungshamns IF - Ödeborg/Stigen  3-1  (1-1)

1-1   Daniel Eriksson
2-1   Peter Lysell
3-1   Peter Svensson

Målskyttarna mot Stigen/Ödeborg

Kungshamn tog en stabil seger hemma mot nykomlingen Ödeborg/Stigen. Det var svårspelat på Kungshamnsvallen och vinden gjorde det svårt för lagen.
- I den första halvleken spelade vi i motvind och då kunde Ödeborg/Stigen utnyttja medvinden, men ändå hade de inte så mycket chanser förutom ledningsmålet, säger
Sven-Eric Olsson, tränare i Kungshamn.
Gästerna tog ledningen men med några minuter kvar av den första halvleken kvitterade Daniel Eriksson. I den andra tog hemmalaget över i takt med att de fick vinden i ryggen. Men det skulle ändå dröja tills den 70:e minuten innan ledningsmålet kom och sist på bollen var Peter Lysell.
Vi behärskade vinden bäst och var även det tyngre laget idag. Tycker även att vi spelade något kvickare än dem, menar Olsson. Matchen punkterades med fem minuter kvar då Peter Svensson satte 3-1 bakom gästernas målvakt.

-Bohusläningen, 020429-