Sibräcka GoIF - Kungshamns IF  0-3  (-)

0-1   Johnny Arvidsson
0-2   Peter Lysell
0-3   Henrik Johansson

Kungshamn kom till spel med en svidande hemmaförlust mot Svane i baken och gjorde en bra första halvlek. Jonny Arvidsson inledde målskyttet tidigt efter en snabb spelvändning av gästerna.
—Vi går ut med en väldigt dålig inställning till den första halvleken, vi var inte alls med i matchen, förklarar Sibräckas lagledare Gert Lindqvist.
Trots utjämning i spelet hade hemmalaget det svårt framför mål, man pressade Kungshamn alltmer ju längre matchen led men det var bortalaget som stod för målen. Peter Lysell avslutade matchens vackraste anfall och satte viktiga 0-2-målet i ett läge då Sibräcka var nära att komma ikapp.
—Vi gör iallafall en mycket bättre andra halvlek och var med i matchen hela vägen, berättar Lindqvist.

-Bohusläningen, 020810-