Henåns IF - Kungshamns IF  1-2  (1-1)

1-1   Magnus Olsson
1-2   Andreas Öster

Henån har det tungt just nu. I lördags blev det ännu en förlust, nu hemma mot svårslagna Kungshamn. Gästerna ligger i toppen av tabellen, men det var faktiskt hemmalaget som styrde matchen och skapade en del chanser. Dock saknades återigen skärpan och flytet framför mål.
- Det har varit väldigt mycket stolpe ut under säsongen, så även idag, men sådant brukar ju jämna ut sig under en hel säsong, så vi får hoppas på det, förklarar Jan-Åke Holst, tränare i Henån.
Kungshamn var mera effektivt, ett kontringsmål i den första halvleken följdes upp med av ännu ett i den andra.
Andreas Öster var sist på bollen efter ett inlägg från höger. Hemmalagets Johan Andersson och Mats Olsson svarade båda för goda insatser.

-Bhusläningen, 020701-