Eds FF - Kungshamns IF  3-1  (0-1)

0-1   Daniel Eriksson

Hemmalaget var totalt överlägset under de första 20 minuterna, men det var gästerna som gjorde första målet.
- Vi spelade vår bästa fotboll för året, men det ville sig inte framför mål, berättar Claes-Göran Emanuelsson, Ed.
Det svåra underlaget skulle fälla avgörandet under
den andra halvleken.
- Det blev mycket chansartat tack vare den blöta planen, men vi hade turen på vår sida idag, berättar Emanuelsson. Kvitteringen kom efter en frispark som letade sig in framför mål och styrdes in utav en Kungshamnspelare. 2-1 kom till efter en hörna som damp ner turligt framför Joakim Eriksson, som kunde stöta in bollen.
Ed hann också med att göra 3-1 i slutet efter ett friläge.
-Det var en jämn match, men vi vann ändå rättvist, avslutar Emanuelsson. Bäst hos hemmalaget var inhopparen Amir Aldzic, medan Henrik Johansson var bäst i Kungshamn.

-Bohusläningen, 020529-