Bovallstrands IF - Kungshamns IF  1-1  (1-1)

0-1   Peter Lysell
1-1   Johan Olsson

Kungshamn fick en drömstart på matchen borta mot
Bovallstrand genom Peter Lysells mål i den allra första minuten. Men hemmalaget kom trots denna matchöppning tillbaks och kunde kvittera.
- I den första halvleken var vi det bättre laget och borde haft ledningen, i paus, men i den andra halvleken tog Kungshamn över, säger Carl-Otto Karlsson; lagledare i Bovallstrand. Matchen var annars väldigt välspelad från båda lagen och inramningen med perfekt väder gjorde inte saken sämre.
-Det var bra tempo matchen igenom, men vi måste bli effektivare. Vi saknar självförtroende och då uteblir också målen, menar Karlsson.
-Tycker att vi skapade många bra chanser i den andra halvleken, men vi har fortfarande problem med målskyttet; menar Sven-Eric Ohlsson, tränare i Kungshamn.

-Bohusläningen, 020518-