Bengtsfors IF - Kungshamns IF  0-1  (0-0)

0-1   Henrik Johansson

Bengtsfors, som är indraget i bottenstriden hade länge en poäng  i hemmamötet mot serietvåan Kungshamn. Men en soloprestation av Henrik Johansson i matchens slutskede gav gästerna segern. Det är så det är. Topplagen har ofta marginalerna på sin sida och tar chansen när den :kommer, förklarar Kenneth Erixsson, tränare i Bengtsfors.
Hemmalaget hade hjälp av vinden i den första halvleken, uppträdde disciplinerat och skapade stundtals oro i Kungshamnförsvaret. Efter paus tog dock gästerna över allt mer, men hade svårt att tränga igenom hemmalagets försvar. Det var således alltjämt mållöst med fem minuter kvar att spela, då Kungshamns Henrik Johansson tog emot bollen, vände och vred ut och in på hemmaförsvaret och pricksköt bollen förbi Bengtsfors bäste spelare, målvakten Johan Larsson.

-Bohusläningen, 020909-