Kungshamns IF - IFK Uddevalla   4-2  (0-2)

1-2   Johan Sandahl
2-2   Rickard Maisa
3-2   Mattias Johansson

4-2   Peter Lysell

Kungshamn öppnade matchen bra och därför kom Jim Höglinds ledningsmål som en kalldusch.
   - Tungt med tanke på vår start med ett par tre bra mycket bra chanser, säger Mikael Bengtsson, lagledare i Kungshamn.
   När gästerna kunde göra 0-2 var det nattsvart i Kungshamn och det var många tunga huvuden i halvtid. Men Kungshamn reste sig och kunde komma tillbaka trots den branta uppförsbacken.
   - Vi bytte in Mattias Johansson som vänstermittfältare och det visades sig vara lyckat. Han fick igång de andra spelarna och visade att det inte var kört, menar Bengtsson.
   Det dröjde dock tills den 61:a minuten för att hemmalaget skulle få in det så förlösande 1-2 målet och detta genom Johan Sandal.
   - Det kändes som vi var riktigt på gång innan målet och hade skapat ett antal bra lägen. Och efter det lossnade det rejält, säger .
   Sedan kom målen i jämn ström och när Mattias Johansson lite turligt kunde slå in 3-2 med några minuter kvar att spela, var IFK ett slaget lag. Och Kungshamn kunde även på slutet punktera till 4-2 på kontring.

-Bohusläningen, 010816-