IFK Uddevalla - Kungshamns IF  0-2  (0-0)

0-1   Rickard Maisa
0-2   Benny Ljungqvist

Det är tungt för IFK för tillfället och nu får man snart börja titta neråt i tabellen istället för uppåt. Mot Kungshamn gjorde men ingen toppmatch, men var ändå det bättre laget efter paus.
   - I första halvlek var det jämnt och båda lagen hade några chanser, men jag tycker ändå att vi skulle tagit ledningen efter paus. För trots rätt dåligt spel skapade vi en del, säger Bengt Lundberg, lagledare i IFK Uddevalla. Men istället blev det bortamål och det två gånger om. Kungshamn visade prov på en oerhörd effektivitet, enligt Lundberg:
   - Dom har inte många chanser i andra, men ändå kan de göra två mål, säger en smått bedrövad Lundberg. IFK har i de senaste tre matcherna gått mållösa och självförtroendet har fått sig en ordentlig knäck hos spelarna. Och i nästa match väntar Hogstorp och det är verkligen en måstematch.

-Johan Lindén, Bohusläningen-

***En gång i tiden spelade jag tillsammans med Bengt Lundberg i BFF och vad jag kommer ihåg var det en mycket tystlåten och sansad man.
Men den här gången verkar han mycket obalanserad, i alla fall om vi sett samma match.
KIF dominerade matchen klart och skapade mycket, mycket mer än Uddevalla.

Webmakar´n