Kungshamns IF - Lysekils FF  1-0  (0-0)

1-0   Johan Sandahl

Mötet mellan de två lagen blev till en början mycket dåligt. Lågt tempo, trots detta var felprocenten på passningarna hög.
   - Det var inget vidare. En riktig derbymatch, säger Roger "Mackan" Karlsson, tränare i Lysekil.
   Topplaget, Kungshamn var de som hittade bäst spel i den första halvleken och lyckades i slutet få till tre riktigt bra chanser. Efter paus blev det åter jämnt fram tills det gått en kvart av halvleken.
   Då fick Lysekil Per Andersson utvisad. Något som fick till följd att Kungshamn kunde ta över fullständigt.
   - De pressade på hårt under resten av matchen, säger Karlsson.
   Hemmalaget skapade också massvis med chanser. Ledningsmålet lät dock vänta på sig.
   - Kungshamn borde gjort många mål i den andra halvleken. Men Peter Isaksson i vårt mål storspelade. Det var han som höll kvar oss i matchen, säger Karlsson.
   Men till slut fick även utmärkte Isaksson ge sig. Med två minuter kvar kunde Johan Sandahl ge hemmalaget den rättvisa segern genom sitt 1-0-mål.
   - Kungshamns seger var odiskutabel. De kunde vunnit med många fler mål, avslutar Mackan.

-Bohusläningen-