Hogstorps IF - Kungshamns IF  2-1  (2-1)

2-1   Johan Sandahl

Hogstorp tog tre värdefulla poäng i bottenstriden och segervapnet var kämpatag från början till slut. Per Dahlman gav tidigt sitt lag ledningen på en straff och efter att Pelle Haglund slagit en smörpassning till en djupledslöpande Roger Söderlind hade man plötsligt en välförtjänt tvåmålsledning.
Efter vilan spelade hemmalaget försiktigt och försökte slå vakt om resultatet medan gästerna febrilt jagade kvittering. Det blev dramatiskt och stundtals hårt spel i andra halvleken med mycket ställningskrig på mitten. Chanser saknades inte för bortalaget men för en gångs skull var det Hogstorp som hade marginalerna på sin sida och säkrade tre poäng.

-Bohusläningen, 010820-

*** Tilläggas måste att Hogstorp knappast hade vunnit den här matchen utan domarens hjälp.
Man berövades på MINST två solklara straffar och att en domare från Hogstorp får döma matchen är minst sagt märkligt. KIF blev avblåsta på i stort sett alla hörnor och fasta situationer. Den här uppfattningen delades med flera Uddevallabor som jag pratade med under matchens gång***

-Webmaster, Kungshamns IF-