Henåns IF - Kungshamns IF  1-0  (0-0)

Lite bilder från matchen.

Publiken bjöds inte direkt på något skönspel när Henån tog emot gästande Kungshamn på ett soligt Hällevi. Det var Henån som ägde bollen, medan Kungshamn satsade på kontringar.
-Vi hade det mesta av spelet matchen igenom, utan att för den delen skapa några speciellt farliga chanser, säger Lars Hansson, tränare för Henån.
Kungshamn hade också svårigheter att få till något i anfallsväg.
- Vi spelade stabilt defensivt, och vi tillät inte Kungshamn att ha något direkt spel. Så segern var klart rättvis, avslutar Hansson.
Bäst hos hemmalaget var de bägge innermittfältarna Mats Olsson och Fredrik Nilsson, medan målvakten Martin Görling var gästernas bäste spelare.

-Bohuslänningen, 010521-

***Kungshamn hade tre rena frilägen i första halvlek, så att säga att dom inte skapade någonting stämmer inte riktigt. Därmed inte sagt att dom var bättre än Henån.