Kungshamns IF- IF Viken 5-1  (2-1)

1-0   Rickard Maisa
2-0   Mattias Johansson
3-1   Christian Lycke
4-1   Magnus Olsson
5-1   Rickard Maisa

Kungshamns tränare Sven-Erik Ohlsson, var mycket nöjd efter lördagens
storseger på Kungshamnsvallen.
- Detta var vår klart bästa match hittills denna säsongen och det var viktigt efter förra helgens sämre insats mot Mellerud säger Ohlsson.
Dramatik saknades inte i matchen efter att hemmalaget gjort två mål blev de enligt Ohlsson bestulna på en straffspark.
- Visst, det var en solklar straff och istället anfaller de en stund senare och då drabbas vi av en frilägesutvisning och en påföljande straff, menar Kungshamns tränare.
Till dramatiken hör att 1-0 målskytten, Rickard Maisa fick ställa sig i mål och lyckades alltså hindra Viken från att reducera. Det lag som drabbas av en utvisning brukar naturligt backa tillbaka och spela lite mera defensivt, men i denna matchen hände det omvända, för det var Kungshamn som hade det mesta och bästa spelet efter utvisningen.

-Johan Lindén, Bohuslänningen 000529-